Memphis

I weekenden var vi i Memphis. Vi kørte meget tidligt fordi at der var langt at køre. Først kørte vi ned og så Elvises hus. Først skulle man køre i en bus hen til hans hus. Man måtte gå rundt i Elvises hus. Det var sjovt. Et af rummene var sjovt fordi der løb vand ned af væggen. Og der var også et rum hvor der var 300 meter stof. Vi var også inde i hans fly. Der havde han en seng og stole og badeværelse. Der var en stol det var hans yndlings stol. Der kunne han ringe til andre. Der var også et lille fly. Det var lige som en bus synes jeg. Nu kommer vi til noget der er sjovt. Hans biler. Han havde en traktor den havde de lavet i stand. Den har Elvis siddet på. Vi så også en masse masse masse plader. Hvis man havde solgt en million så fik man en guld plade. Hans tøj var helt vildt sejt. Jeppe lignede Elvis.

Så kørte vi hen til hotellet. Der badede vi i en udendørs swimmingpool. Det var sejt.

Så kørte vi hen til et sted hvor der var neon lys. Det var sjovt. Vi spillede skak mod en mand i byen. Vi var også inde i en butik. Der fik far et puslespil med alle staterne.

Næste morgen kørte vi hen et hotel. Der så vi nogle ænder der kørte ned med en elevator. Og så gik de på den røde løber og gik ned i springvandet. Så gik vi ned til Mississippi floden den var helt oversvømmet af vand.

Så kørte vi hen til et motel hvor Martin Luther King var blevet skudt. Det er lavet til et museum nu for de sortes rettigheder. Der var en dame hun hed Rosa. Hun gad ikke flytte sig for en af de hvide i bussen. Hun startede fredelige demonstrationer. De sorte måtte ikke drikke af de samme vandautomater eller bruge de samme toiletter og i busserne skulle de sorte rejse sig op for de hvide. Ham der skød Martin Luther King hed James. Han fik 99 års fængsel fordi at han havde skudt Matin Luther King. Vi var oppe i Martin Luther Kings værelse og se hvordan det så ud. Han havde en ven med men han blev ikke skudt. Det var kun Martin Luther King der blev skudt. Det må ikke have været rart dengang de sorte ikke blev godt behandlet.

Så da vi kørte hjem så var der regn og mega meget torden og lyn. Vi holdt ind ved en kiosk. Jeg græd meget. Vi tissede af inde i kiosken og købte en pose m&ms. Og der lynede stadig. Så kørte vi hjem. Mor og far har aldrig set noget lignende. Det har mig Jeppe og Marius heller ikke. Så kørte vi hjem og sov. Begge dagene var gode.

2 thoughts on “Memphis”

1. Det var en spændende tur til Memphis, hva Signe. Ham Elvis må have været en meget rig og berømt, hva! Var det ikke sjovt at spille skak midt ude på gaden?
    Jeg kan godt forstå, I var bange, da I kørte hjem. Hvor oplever du meget!!

2. Hej Signe
    Sikke dog et spændende weekend I har haft – selvom køreturen hjem var lidt skræmmende. Jeg kan godt forstå, at du var bange. Jeg bryder mig heller ikke om tordenvejr og det må have været meget værre der hvor I var end det er her i Danmark.
    Jeg skal til eksamen i historie her i næste måned og måske kommer jeg op i noget om Martin Luther King – så det er lidt ærgerligt at du ikke er hjemme og kan fortælle mig en masse om ham, når I nu har været inde og se hans hus. Det lyder meget spændende.
    Var det du og Jeppe, der vandt i skat?
    Kærlige hilsner og knus fra